• Maaklernautika
  • Posts
  • 10-kraadine meri ja 16-tunnised tööpäevad: 26-aastase maakleri teekond tippu

10-kraadine meri ja 16-tunnised tööpäevad: 26-aastase maakleri teekond tippu

Maakler fookuses: Danek Bergmann

Maaklernautika on edumeelsele kinnisvaramaaklerile pühendatud häälekandja, mis sisaldab inspireerivaid lugusid, praktilisi nõuandeid ja infot uuenduslike tehnoloogiate kohta.

Hakka jälgijaks ja saad värsked postitused otse oma meilboksi!

Kell on 10:00 pühapäeva hommikul. Danek on just käinud 10 kraadises merevees ujumas, et hommikune energiapauk sisse saada. Nüüd istub ta oma Uus Maa Pro kontori laua taga ning on valmis ekraani vahendusel entusiastlikult minu küsimustele vastama. 

Kui tihti sa külmas vees niimoodi ujumas käid?

Eelmisel aastal käisin põhimõtteliselt terve talve kolm-neli korda nädalas.

Miks sa teed seda?

Kui sa oled selle katsumuse kohe hommikul läbinud, siis igasugune muu asi, mida päeva jooksul vaja teha on,  ei tundu üldse mingit väljakutset pakkuvatki. Samamoodi on poksis - teed seal kümme raundi väga tugeva võitleja vastu ja siis vaatad, et need välised probleemid, mis inimestel on, tunduvad täiesti tühised.

Kuidas sul praegu läheb üldse?

Eks mul läheb kogu aeg väga hästi. Ma ei saakski öelda et mul üldse kunagi väga kehvasti läinud on. See suvi tõi väga palju uusi kliente, ilma et midagi suurt selleks tegema oleks pidanud. Soovitused töötavad, tagasisided töötavad. Eraeluliselt on nii, et maakleri graafik annab teatud paindlikkust, võimaldab reisida, tegeleda ka muude asjadega. Näiteks olen aastavahetuseks Malaisiasse minemas. Ja Gruusiasse järgmine aasta. Et see vaba graafik on päris hea, saab trenni teha ja ja tööd teha ja…

Kas meenub aeg, kui ei läinud asjad nii libedalt?

Ma arvan, et kõige keerulisem oli algus, nagu igal maakleril. Minul kestis see raskem periood umbes poolteist aastat. Alles sellest suvest hakkas kõik palju sujuvamalt minema. Võib öelda, et esimesed kuus kuud on kõige keerulisemad - õpid turgu tundma, süvened valdkonda. Selles töös on väga palju väikeseid nüansse, mida pead teadma. Lisaks tuleb luua endast usaldusväärne kuvand, tehes midagi, mida sa pole kunagi varem teinud. See kõik nõuab raha, kuigi alguses sa väga palju ei teeni.

Õnneks leidsin ma üsna kiiresti oma niši ja sain ennast käima. Kujutan ette, et mõnel võib see veel kauem aega võtta - kui sa ei leia oma teed või spetsiifikat, siis mõni ei leiagi seda võib-olla kunagi. Sellepärast ongi selles valdkonnas nii palju loobujaid.

Mis aitas sind maaklerina käima saada, kui alustasid?

Ma arvan, et kõige olulisem asi maaklerina alustades on vaadata, mida teevad teised, lugeda palju informatsiooni internetist ja jälgida neid, kes on edu saavutanud. Tuleb leida endale sobivaid arenguvõimalusi - näiteks minu jaoks oli sinu coaching esimene selline lisategevus, mille ma ette võtsin. Oluline on vaadata kõiki inimesi enda ümber, võtta neilt parim ja proovida seda oma igapäevarutiini integreerida.

Näiteks sinu coachingust võtsin ma teadmise, et kuigi reklaamid on head, on e-mail veel parem - nii saad kindel olla, et sisu jõuab konkreetse inimeseni. 

Samuti on tähtis suhelda teiste ägedate maakleritega, networkida ja õppida neilt. Näiteks alguses töötasin koos Algisega (Algis Liblik - toim.), kellelt õppisin, et tuleb olla aus ja mitte tegutseda hallil alal - skeemitamine ei tööta pikemas perspektiivis sinu kasuks. Olen Algisele üldse väga tänulik, et aitas mu karjäärile hea põhja luua.

 Minu büroo juht Uus Maa Pro-s andis lihtsa, aga väga loogilise nõuande - kui tahad temast paremaid tulemusi saada, pead olema enne teda kontoris ja lahkuma pärast teda.

Mikk Männamets näitas mulle, et kinnisvaras ei ole maaklerlus ainus teenimisvõimalus - on palju lisafaktoreid, kus turu tunnetusega saab raha teenida.

Leanikalt (Leanika Järve - toim.) õppisin, kuidas häid kliente premeerida ja meeles hoida, olgu selleks siis jõulukaardid või personaalsed kõned. Kogu oma tegevuse olengi üles ehitanud sellele personaalsusele.

Tunnen, et tänu Martinile ja Mikule olengi suutnud uue taseme kinnisvaras saavutada - olen neile väga tänulik selle eest.

Põhimõtteliselt võtad igalt inimeselt parima osa ja paned need endas kokku - nii saadki lõpuks paremaks kui teised, sest oled mitmekülgsem.

 

Loo turunduse süsteem, mis toob uusi objekte stabiilselt ja kulu-efektiivselt

Uusi objekte ei tule stabiilselt peale? Või vaja hoopis olemasolevaid objekte kiiremini ära müüa?

Tule personaalsele nõustamisele ja räägin, kuidas maaklerina ehitada üles võimas turunduse süsteem, mis lahendab kaks probleemi korraga: stabiilne uute objektide saamine, olemasolevate objektide aegsasti ära müümine.

 

Ja nüüd sa oledki ka pühapäeviti kontoris, teed tööd?

Nüüd on olukord juba teistpidi. Hommikustel koosolekutel, kus arutame, mis tegevusi keegi on teinud, ütleb büroo juht mulle: “Kuule, koristaja ütles, et sa oled jälle nädalavahetusel kontoris. Proovime vähemalt pühapäeval mitte minna - pühapäev on puhkepäev.” Kõik täiega muretsevad. Aga ma ise tunnen, et mulle meeldib kogu aeg tegevuses olla ja kui mul midagi muud teha pole, siis ma olen pigem kontoris kui kodus telekat vaatamas.

Kuidas sa teistest maakleritest eristud? Miks just sind oma maakleriks valida?

Suurim erinevus on tegelikult personaalsus. Mind ei huvita ühekordsed vahendustasud, vaid mind huvitab suhe ja väärtus, mida ma saan kliendile pakkuda. Kui ma suudan pakkuda seda väärtust personaalsemalt kui teised maaklerid ja hoida inimest meeles - lõppude lõpuks on müük ju inimeselt inimesele - ja kui klient tunneb end pärast tehingut väga hästi, siis need kolm soovitust, mis ma temalt saan, on mulle palju väärtuslikumad kui ühekordne vahendustasu.

Mäletan, et Leanika oma koolitusel nimetas neid vist A++ klientideks - need on inimesed, kes sind soovitavad ja jagavad su postitusi. Mul on üks hea näide: kuna ma suhtlen kõigi oma klientidega Facebookis ja olen nendega sõbralistis, siis juhtus kord nii, et keegi jagas kellegi teise postitust ja ma lihtsalt panin laigi. Viie sekundi pärast kirjutas ta mulle, et ära muretse, ta on mind juba soovitanud, aga inimene tahab natuke ise proovida. See näitab, et inimesed on rahul ja ma olen see maakler, keda nad tegelikult tahavad. Ma olen väga väga tänulik oma klientidele ja inimestele, kes mind soovitavad, see ongi kogu mu äri vundament.

See kõik tuleneb muidugi ka tööeetikast - ma olen olemas seitse päeva nädalas, 16 tundi ööpäevas, olenemata olukorrast. Näita mulle teist maaklerit, kes vähemalt pooltki seda lubab ja ka reaalselt teeb.

Kuidas sa seda väldid et, sa ennast läbi põletad?

Ma olen kuulnud küll, kui inimesed räägivad mulle läbipõlemisest, aga lõppude lõpuks on nii, et kui sinu aju ütleb, et ta ei jõua, siis su keha on tegelikult ainult 40% oma võimetest kasutanud. See tähendab, et sina ise annad alla. Kui su keha on tugev, su vaim on tugev ja sa oled harjunud raskeid asju tegema, siis see natuke raskem asi ei olegi tegelikult nii raske.

Üldiselt on nii, et kui sa tahad saavutada mingeid erilisi tulemusi, mida väga vähesed on saavutanud, siis sa ei saagi teha samu asju, mida kõik teevad. Seega tundub igati loogiline teha rohkem tööd kui kõik teised kokku.

Mis on sinu rekord kuukäive, mida saavutanud oled? 

Üks esimesi suuremaid käibeid oli siis, kui me sinuga coachingut tegime. Püüan meenutada, kui kaua ma olin siis maakler olnud - tahaks öelda, et paar kuud, aga täpselt ei mäleta, võis olla ka kuni pool aastat. Mina alustasingi üüridega, spetsialiseerusin üürile, sest meie tolleaegne ettevõte tegeles ka pikaajalise üürihaldusega. Meil oli väga hea nišš sellel turul.

“Kui sa oled üle kahe aasta maakler olnud ja teed alla 100 000 käivet aastas, siis on mõistlik palgatöö poole vaadata.” 

Mäletan, et see esimene rekord, esimene suurem kuu oli midagi 10 000 euro juures, mis oli esimene selline arvestatav summa. Praegustest rekordnumbritest ma niimoodi ei räägiks, aga kokkuvõtlikult võin öelda inimestele, kes selle peale mõtlevad või tegutsevad: kui sa oled üle kahe aasta maakler olnud ja teed alla 100 000 käivet aastas, siis on mõistlik palgatöö poole vaadata. 

Mis on su eesmärk nr 1 praegu?

Number üks eesmärk suures plaanis on teha veerand miljonit käivet maaklerlusega ja veerand miljonit käivet maaklerivälise tegevusega, mis võiks suure tõenäosusega olla samuti kinnisvaraga seotud. See on aasta käibe eesmärk. Mida rohkem vahendeid mul on, seda paremaks muutub mu töö kvaliteet, mis omakorda võimaldab pakkuda paremat teenust ja rohkem lisavõimalusi minu klientidele.

Milline takistus ületada tuleb, et see eesmärk saavutada? 

Ma arvan, et esimene samm on delegeerimine. Mina olen väga hea kinnisvara müügis ja see on kõik, mida ma tahan teha - tahan müüa oma klientide kinnisvara. Seega kõik teised kõrvalised tegevused tahaksingi ära delegeerida.

Kui sa küsisid selle käibe kohta, et miks mul seda raha on vaja - mul on seda raha vaja selleks, et delegeerida ära teised tegevused. Nii jääks mu teenuse kvaliteet samaks, aga mul oleks rohkem aega suhelda klientidega ja tegeleda selle ühe asjaga, milles ma olen tõesti väga hea. Ma arvan, et see delegeerimine on üks suur samm kindlasti tuleviku suunas, ja sellest võikski alustada.

Millised tehnoloogiad sind su töös täna aitavad?

Mind aitavad igasugused tehnoloogiad. Kui vaadata näiteks AI poole, siis seal on kindlasti väga palju tulevikupotentsiaali. Millest inimesed ei saa aru, on see, et AI kasutamine ei ole lihtsalt 'how to get rich quickly' küsimine ja kümne vastusevariandi saamine - tegelikult on seal välja ehitatud personaalsed robotid. See tehnoloogia on kõvasti suurem ja võimalused on täiesti kasutamata.

Näiteks kui mina otsin mingit koostööpartnerit või keegi kirjutab mulle, näiteks “otsin inimest, kes minu sotsiaalmeediat haldaks”, ja ma näen, et see on ilmselgelt AI-ga tehtud kiri, siis see näitab lihtsalt, et sa oled laisk.

Tehnoloogias on mega suur potentsiaal. Ma ei ole ise väga palju sellesse süvenenud, kuna tunnen, et see aeg, mis ma sinna praegu panustaksin, ei tasu end hetkel veel ära. Ma ootan, kuni see asi natuke areneb ja siis võtan ilmselt mingi konsultatsiooni, kes teeb mulle kolme tunniga selgeks ja saan sealt kasu kätte.

Kindlasti saab kasutada Meta reklaame ja igasuguseid muid reklaame, mida ma olen oma töös väga palju kasutanud. Näiteks kui sina saad oma kuulutusele 150 klikki nädalas, siis mul oli üks maja Kristiines, mis sai 40 000 vaatamist. See võimaldab mul viia objektid nende klientide ette, kes muidu nendest võib-olla huvitatud ei oleks. Kui sellest 40 tuhandest kas või üks huviline juurde tuleb, siis see on juba põhjus, miks valida mind - ma ei tea ühtegi teist maaklerit, kes nii aktiivselt sotsiaalmeediat turunduseks kasutaks.

Üks asi on objektide turundus ja teine asi on üldine tagasiside saamine suurelt hulgalt inimestelt. Näiteks hiljuti võtsime vastu otsuse, et hakkan osa oma vahendustasust heategevuseks suunama. Tegin postituse - 300 laiki ja 600 jagamist hiljem jõudsimegi tulemusele, millised kohad vajaksid abi ja millised inimesed on sellest huvitatud. Tegime kampaania 'üks jagamine = üks euro' ja nüüd lähebki see laivi. Kasutame seda tehnoloogiat ka edaspidi, et teha head ja leida üles abivajajad.

Kuidas kinnisvaraturg praegu on? 

Ma arvan, et kinnisvaraturg ei ole nii hull, kui sa Delfist loed. Delfile meeldib kõiki neid asju võimendada ja mingit mega krahhi kindlasti kuskil pole. Ma võiksin lihtsalt öelda, et nokk on kergelt allapoole - hinnad on võib-olla kukkunud ja tehinguid toimub vähem, aga tulebki meeles pidada, et kinnisvaraturg koosnebki tsüklitest, on tõusud ja mõõnad.

Suures plaanis on võib-olla tõesti investeerimistoodetel natuke kehvemad lood, aga kodu on inimestel ikka vaja. Enamus tehinguid - ma tegin 9 tehingut eelmine kuu - seal läks enamus objekte ära paari näitamisega. Selles suhtes on turul praegu teadlikud ostjad, kes teavad, mida nad tahavad. Mingeid windowshopper'eid ei ole, ja tehingud toimuvad tegelikult täiesti okei hindadega.

Kindlasti on teine lugu siis, kui sa tahad kiiresti müüa või sul on mingi reaalne vajadus - siis pead arvestama alla hindamisakti hinnaga. Aga kui sa oled piisavalt ette mõelnud ja oled endale kaasanud spetsialisti, kes sulle adekvaatselt infot annab, siis igal juhul saad sa õige hinna õige ajaga.

 

Postitus meeldis? Hakka jälgijaks ja saad järgmise postituse otse oma meilboksi.

Aitäh, et lugesid!

Rohkem sisu leiad Maaklernautika lehelt.

Kui soovid oma maakleriäri turunduse viia järgmisele tasemele, siis registreeru minu personaalsele nõustamisele.

Kuidas jäid postitusega rahule?

Login or Subscribe to participate in polls.