🚀 Maakleriäri 3 kasvuhooba

Kuidas tuvastada kasvu pudelikaelasid ja valida õigeid tegevusi

Maaklernautika on edumeelsele kinnisvaramaaklerile pĂŒhendatud hÀÀlekandja, mis sisaldab inspireerivaid lugusid, praktilisi nĂ”uandeid ja infot uuenduslike tehnoloogiate kohta.

Hakka jÀlgijaks ja saad vÀrsked postitused otse oma meilboksi.

Uuel aastal uued eesmÀrgid

Aasta lĂ”pp on kĂ€ega katsuda. Maaklerid teevad oma viimaseid pingutusi, et sellesse aastasse veel tehinguid klousida ja edetabelites ronida. 

Aga kÀtte on jÔudnud ka aeg, mil tehakse Àriplaane uude aastasse. MÔnel on plaan jÀrgmisel aastal teha 100 000 eurot kÀivet, mÔnel 200 000+ eurot kÀivet jne.

Kui sa oled juba paar aastat tegutsenud, siis minu hinnangul alla 100 000 euro kĂ€ibe eesmĂ€rk tundub sulle endale liiga tegemisena, sest kui su split bĂŒrooga on 50/50 ning sajast tuhandest eurost saad kĂ€tte 50 000, jagad selle 12 kuu peale Ă€ra ja vĂ”tad maksud maha, siis on see kĂ”igest umbes 2400 eurot netopalka. See on kriminaalselt vĂ€he arvestades seda Ă€ririski ja töötundide arvu, millega silmitsi seisad, kui maaklerina edukalt töötada tahad.

EesmĂ€rgi seadmine on tore, aga jĂ”uame pĂ”hikĂŒsimuse juurde: 

Kuidas plaanid sa oma eesmĂ€rgi saavutada? 

Selleks, et teha Ă”igeid strateegilisi valikuid, on vaja teada, kus sinu Ă€ri kasvu pudelikael ehk peamine takistus tĂ€na on. Kui sa seda Ă”igesti diagnoosida ei oska, siis on vĂ€ga suur tĂ”enĂ€osus, et sa kulutad oma ressursse tegevustele, mis sind piisavalt kiiresti edasi ei liiguta. 

3 kasvuhooba

Et oma kasvu pudelikaela Ă”igesti tuvastada, tuleb kasuks, kui tead, millised on kasvuturunduse teoorias Ă€ri kolm kasvuhooba. 

Need on: 

  1. omandamine - uute kliendikontaktide omandamine

  2. sÀilitamine - olemasolevate kontaktide sÀilitamine enda kliendina vÔi oma infoahelas

  3. monetiseerimine - olemasolevatest kontaktidest maksvate klientide konverteerimine

RÀÀgin igast kasvuhoovast lÀhemalt.

1. Uute kontaktide omandamine

Sellest kasvuhoobast saab kÔik alguse. Kasv juhtub siis, kui omandad jÀrgneva x aja jooksul rohkem uusi kontakte.

Mis on omandatud kontakt?

Kui sa jagad annad vÔÔrale inimesele visiitkaardi ja ei kuule temast enam mitte kunagi, siis ei ole see omandatud kontakt. 

Kui sa saad inimeselt tema kontaktid - email vĂ”i telefon - mille kaudu temaga jĂ€rjepanu ĂŒhendust vĂ”tta, siis see on omandatud kontakt. 

Omandatud kontakt ei pea ilmtingimata olema maksev klient. Kui vaadata kuidas tehnoloogia ja startuppide sektoris Ă€risid kasvatatakse, siis tihtipeale omandatakse kĂ”ige pealt tasuta kasutajad (free trial), kes saavad Ă€ppi proovida, enne kui nad otsustavad hakata tasulist teenust tellima. See on vĂ”ti, sest usaldus ei teki ĂŒleöö.

Kuidas omandada uusi kontakte? 

Laias laastus on kontaktide omandamiseks kolm suunda:

a. viraalsus - olemasolev kontakt soovitab sulle jÀrgmise kontakti

b. sisuturundus - lood sisu, mis toob uued kontaktid sinuni (ka objekti mĂŒĂŒgikuulutus lĂ€heb selle alla)

c. tasuline omandamine - reklaamid, mĂŒĂŒgiesindajate palkamine

2. Olemasolevate kontaktide sÀilitamine

Kasv juhtub siis, kui suudad rohkemat arvu kontakte x aastate jooksul enda infoahelas sĂ€ilitada. 

See on kÔikidest kasvuhoobadest kÔige olulisem. Sest kui sa kulutad hulgaliselt ressursse, et uusi kliente saada, aga kui inimesed sinu juurde pikaajaliselt pidama ei jÀÀ, siis on sul praktiliselt vÔimatu kasvatada oma Àri kiirelt ja kulu-efektiivselt.

Klassikaline nĂ€ide on olukord, kus inimene ostab sinu kaudu omale kodu, lĂ€heb veidike aega mööda ja avastad, et ta on konkureeriva maakleriga oma vara mĂŒĂŒki pannud.  

Kui sinuga vĂ”tab kuulutuse peale ĂŒhendust ostuhuviline, siis sa oled kontakti omandanud. Aga kui sul puudub sĂŒsteem, kuidas seda kontakti pika aja jooksul enda infoahelas sĂ€ilitada (ehk talle pidevalt uut infot saata ja ennast meelde tuletada), siis oled sa sĂ€ilitamisega feilinud.

SĂ€ilitamine on kĂ”ige olulisem kasvuhoob ka seetĂ”ttu, et see toidab teisi kasvuhoobasid (omandamist ja monetiseerimist). Mida rohkem on sul sĂ€ilitatud kontakte, seda rohkem on sul vĂ”imalik nendelt kontaktidelt saada uusi sinule soovitatud kliente. Ning seda rohkem on sul vĂ”imalik kĂ”ikidest kontaktidest konverteerida uusi maksvaid kliente. 

Kuidas kontakte kulu-efektiivselt ja pikaajaliselt sĂ€ilitada? 

Usun, et kĂ”ige parem kanal selleks on oma vÀÀrtuspĂ”hine emaili uudiskiri. Nii jĂ”uad jĂ€rjepideva kommunikatsiooniga tuhandete inimesteni. Miks just emaili uudiskiri, sel teemal tegin sel sĂŒgisel veebinari, mida vĂ”id jĂ€rele vaadata siit.

Kuidas sÀilitada maksvat klienti pikaajaliselt?

Üks vĂ”imalik strateegia: Omanda ja sĂ€ilita oma portfellis kinnisvaraarendaja(id). Kui tavaklient teeb sinuga kord 5 aasta jooksul ĂŒhe tehingu, siis arendajaga saad töötada kuust kuusse ja aastast aastasse, teenides tehingute pealt raha igakuiselt. 

Teine vĂ”imalik strateegia: Hakka teenindama investoreid, kes ostavad koguaeg uut kinnisvara. 

Ma olen alati olnud veendumusel, et kÔige magusam koht, kuhu end turul positsioneerida on investori ja arendaja vahel.

3. KÔikide kontaktide monetiseerimine

Kasv juhtub siis kui konverteerid kÔikidest kontaktidest omale rohkem maksvaid kliente vÔi kui kasvatad tasu suurust, mida maksvad kliendid sulle tasuvad.

Kuidas kasvatada oma tasu suurust?

Selleks tuleb kasvata oma teenuse vÀÀrtust

MÔned variandid selleks:

  • niĆĄĆĄi spetsialiseerumine - nt kui sul on rohkem ostuhuvilisi konkreetses piirkonnas, siis oled selle piirkonna mĂŒĂŒjatele vÀÀrtuslikum kui konkureerivad maaklerid

  • eristuva/innovaatilise teenuse loomine - unikaalne vÀÀrtus

  • portfellis olevate vabade kohtade piiramine - “Korraga hoian mĂŒĂŒgis vaid kĂŒmmet objekti ja hetkel on vaid 2 vaba kohta”

Pudelikaela leidmine

Kuidas leida oma pudelikael? 

Alustuseks, kas sul ĂŒldse on minimaalne elujĂ”uline sĂŒsteem, kus kĂ”ik kolm kasvuhooba on kaetud?

Kuidas su omandamise kanalid toimivad? 

Kui uusi kontakte tuleb peale normaalselt, siis kuidas kĂ”igile kinni pĂŒĂŒtud kontaktidele ennast jĂ€rjepidevalt nĂ€dalast-nĂ€dalasse, kuust-kuusse ja aastast-aastasse turundad? Kui sul see sĂŒsteem puudub, siis keskendu sellele.

Kui hÀsti see jÀrjepidev turundus konverteerib kontakte maksvateks klientideks?

Kui sa kĂ”iki samme nĂ€dalast nĂ€dalasse mÔÔdad, siis mida andmed sulle nĂ€itavad? 

Kus tundub, et on liiga suur Ă€ra kukkumine vĂ”i nĂ€ib, et saaks paremini? 

Nii tuvastad Ôige pudelikaela suurema tÔenÀosusega ning saad ette vÔtta tegevusi, mis aitavad su maakleriÀri efektiivsemalt kasvatada.

Kui uuel aastal need kasvukohad edukalt lahti hÀkid, siis on see 100 000 vÔi 200 000 eurot aastast kÀivet igati teostatav.

AitÀh, et lugesid!

Rohkem sisu leiad Maaklernautika lehelt.

Kui soovid oma maakleriÀri turunduse viia jÀrgmisele tasemele, siis registreeru minu personaalsele nÔustamisele.

Kuidas jÀid postitusega rahule?

Login or Subscribe to participate in polls.

 

Loo turunduse sĂŒsteem, mis toob uusi tehinguid stabiilselt ja kulu-efektiivselt

Uusi objekte ei tule stabiilselt peale? VÔi vaja portfellis olevaid objekte efektiivsemalt turundada?

Tule personaalsele nĂ”ustamisele ja rÀÀgin, kuidas maaklerina ehitada ĂŒles vĂ”imas turunduse sĂŒsteem, mis lahendab kaks probleemi korraga: stabiilne uute objektide saamine, olemasolevate objektide kiiremini ja kĂ”rgema hinnaga Ă€ra mĂŒĂŒmine.

Uusi objekte on varasema perioodiga vĂ”rreldes neli korda rohkem tulnud. Nendest pooled ka kohe Ă€ra mĂŒĂŒdud. Palju kasulikku infot ja enesekindlust sain kuhjaga juurde.”

Henri Ojatamm, Lumen KinnisvarabĂŒroo