🔭 Uute turunduskanalite avastamine

Kuidas ma tänu arenevale kanalile oma maaklerikarjääri käima tõmbasin

Maaklernautika on edumeelsele kinnisvaramaaklerile pĂŒhendatud hÀÀlekandja, mis sisaldab inspireerivaid lugusid, praktilisi nĂ”uandeid ja infot uuenduslike tehnoloogiate kohta.

Hakka jÀlgijaks ja saad vÀrsked postitused otse oma meilboksi.

Aastal 2010 töötasin kinnisvaramaaklerina Eesti esimeses RE/MAXi tiimis. 

See oli mu teine aasta turul ning peamine probleem, millega maadlesin: Kuidas saada uusi objekte kiiremini ja lihtsamini? 

Senini olin katsetanud erinevaid kanaleid:

  • kĂ”ned ja kirjad tuttavatele - ei toiminud kuigi hĂ€sti, sest olin 20-aastane ning mu sĂ”brad ei omanud kinnisvara

  • kĂŒlmad kĂ”ned otse omanikult mĂŒĂŒjatele - osati toimis, aga liiga suur aja- ja nĂ€rvikulu

  • kĂŒlmad kĂ”ned tĂ€navate jĂ€rgi suvalistele inimestele - vĂ€ga palju kĂ”nesid, vĂ€ga vĂ€he tĂ”siseid vihjeid

  • firma brĂ€ndingu ja tĂ€navasildi fotoga flaierid jaotatuna tĂ€navate kaupa (“Otsitakse maja teie tĂ€navas”) - toimis, aga flaierite valmistamine oli suur ajakulu 

Flaierid tĂ”id mulle mu esimese aasta jooksul kĂ”ige rohkem mĂŒĂŒgivihjeid. Aga, et neid jaotada, oli vaja pildistada tĂ€navate nimesilte, kujundada flaierid, vaadata kaardilt majade arvu, printida nad vĂ€lja, voltida ja siis ise minna neid postkastidesse viima. 

Kuidas toota neid vĂ€iksema ajakuluga? Ja kuidas samal ajal suurendada inimeste arvu, kes minuga ĂŒhendust vĂ”tavad? 

Mu hĂŒpotees oli, et kui inimesed vĂ”tavad postkastist vĂ€lja flaieri, kus on mingi firma brĂ€nding, siis see lĂ€heb ilma pikemalt mĂ”tlemata prĂŒgikasti.

Nii sĂŒndiski mu peas idee, millest sai alguse kurikuulus “sneaky flyer” ehk anonĂŒĂŒmne lipik, mille peal on kirjas: “Tere! Soovitakse osta korterit teie majas. Kui teil on korterit pakkuda helistage [telefoninumber].” 

Ei fotosid, ei nime, ei firma brĂ€ndimĂ€rki, ei midagi muud. Ühest A4-st sai teha viis flaierit. Ja neid sai jagada igal pool.

PĂ”hjus, miks ta helistab on eelkĂ”ige selles, et saada teada, kas tegu on maakleri vĂ”i eraisikuga. Aga kui ta mul juba kĂ”ne otsas on, siis suudan talle oma vÀÀrtust tĂ”estada. 

Planeeri oma maakleriÀri turundustegevusi koos minuga

Kas sul on erinevaid mÔtteid, kuidas oma maakleriÀri kasvatada, aga tahaksid kellegagi need lÀbi pÔrgatada?

Tule personaalsele nÔustamisele ja aitan sul planeerida jÀrgmisi tegevusi vastavalt sinu praegusele olukorrale, tugevustele ja vÔimalustele.

 

Kui ma oma ideest juhatusele rÀÀkisin, siis juhatus ei lubanud mul neid jagada. “Mis mĂ”te on meil suuri summasid frantĆĄiisi eest maksta, kui me turundusele oma kaubamĂ€rki peale ei pane?” 

Kuna ma olen rebel, siis otsustasin, et katsetan neid ikkagi. 

PÀrast seda kui olin mÔningates Tallinna ja Viimsi piirkondades Àra jaganud 4000 flaierit, tuli mu telefonile hommikust Ôhtuni nii palju kÔnesid, et ma jooksin omadega tÀiesti lukku.

Tol ajal puudus mul CRM. Isegi Excelit ei kasutanud. MĂ€rkisin helistaja eesnime, telefoni numbri ja aadressi esimese ettejuhtuva paberilipiku nurgale. MĂ”istagi, et mingeid vihjeid lĂ€ks seetĂ”ttu kaduma. 

Aga objekte hakkas mĂŒĂŒki tulema. Ja kuna samast piirkonnast tuli tihtipeale mitu tĂŒkki korraga, siis aitas see kĂ”ikide objektide mĂŒĂŒgile kaasa. 

See tĂ”mbas mu maakleri karjÀÀrile korraliku hoo sisse ning hiljem, aastal 2012, vĂ”itsin meie bĂŒroo suurima kĂ€ibega maakleri tiitli.

Kuna juhatus nĂ€gi, et olin avastanud uudse taktika ja areneva turunduskanali, mis vĂ€ga hĂ€sti toimib, ja kuna uusi objekte oli ikkagi hĂ€dasti vaja, siis anti luba ka teistele meie bĂŒroo maakleritele seda proovida. 

KĂ”igile hakkas objekte sisse tulema. 

Siis hakkasid konkurendid seda kasutama.

MÔne aja pÀrast mattusid Tallinna kortermajade postkastid flaierite laviini alla.

JĂ€rgneva kĂŒmnendi jooksul tĂ”i see kanal bĂŒroodele sisse nii otseselt kui kaudselt (soovitused ja korduvkliendid) sisse kĂŒmneid miljoneid eurosid. 

Õppetund: Konkurente on vĂ”imalik lihtsamini vĂ”ita, kui oled mingis arenevas kanalis ĂŒks esimesi. 

Millised on tĂ€na nĂ€iteks mĂ”ned arenevad kanalid? 

MÔned nÀited, mis kohe pÀhe tulevad:

  • virtuaalsed kliendipĂ€evad/ veebinarid,

  • Facebook Events,

  • Threads,

  • LinkedIn Reels,

  • Instagram/Facebook/Whatsapp broadcast channel,

  • Youtube Shorts,

  • Tiktok Livestream,

  • QR-kood paberkandja reklaamil (mis viib sinu lehele),

  • chatbot kodulehel,

  • kohaliku piirkonna mikroveeb mis pĂŒĂŒab orgaanilist otsingumootori liiklust,

  • emaili uudiskiri

Arenev kanal vÔib olla:

  • sinu valdkonna jaoks uus (kuid teiste valdkondade jaoks juba vana) - nt emaili uudiskiri, sest vaatamata kanali vanusele, ei ole enamik maaklereid seda kasutusele vĂ”tnud

  • platformi jaoks uus (uus featuur vanal platvormil, nt Linkedin Reels)

  • maailma jaoks uus (nt Perplexity - AI otsingumootor, mis hetkel testib reklaamivĂ”imalustega)

Seega, kui otsid uusi viise, et lihtsamini ja kiiremini kliente saada, investeeri osa oma ajast ja rahast, et testida arenevaid kanaleid, kus konkurente on vĂ€ga vĂ€he. Ühel hetkel vĂ”id avastada kullaaugu, mis tĂ”mbab su Ă€ri vĂ€ga kiiresti kĂ€ima.

AitÀh, et lugesid!

Rohkem sisu leiad Maaklernautika lehelt.

Kui soovid oma maakleriÀri turunduse viia jÀrgmisele tasemele, siis registreeru minu personaalsele nÔustamisele.

Kuidas jÀid postitusega rahule?

Login or Subscribe to participate in polls.